Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pokračování textu(nevešlo se :-P):

Petra Ciby si vážím jako skutečného odborníka a člověkas obrovským nadhledem, tolerancí, zodpovědností a pracovním nasazením.Jedině díky tomu dosáhl s orchestrem Harmonie Šternberk takového úspěchu, jakýmje zlaté pásmo s vyznamenáním z nejprestižnější světové soutěžev Kerkrade. Není náhoda, že někteří představitelé naší dechové hudby jehoúspěch téměř přehlédli. Který náš orchestr dosáhl po roce 1989 takovéhoúspěchu? Který náš orchestr by vůbec mohl pomýšlet na to, soutěže se už jenzúčastnit, kvalifikovat se do ní? Není hodnocení Petra Ciby některými lidmiz oboru spíše závist? Nebo dokonce obava? Dali mu tedy neprávem jakousinálepku a neustále se jí ohánějí.

V případě Ondřeje Packana s Vámi nesouhlasímrovněž a věřím, že Vaše hodnocení nevezme tomuto nadějnému ašikovnému mladému dirigentovi chuť do práce. Mladých dirigentů máme jakošafránu, je dobře, že pan Packan dostal hned na počátku hodně významnépříležitosti. Je dirigentem v Jistebníku, diriguje Májovák a také jsemviděla pár jeho snímků se symfonickým orchestrem. Jako hráč na fagot nasbíraljistě hodně zkušeností, vídám ho i v hledišti téměř všech soutěží (pokudzrovna s někým nehraje). Mám velmi pozitivní ohlasy i na jeho dirigentsképočiny, a to zejména od lidí, kteří jsou profesionální hudebníci a celý životse pohybují v našem oboru.Domnívám se, že je nutné,aby v porotáchsoutěží ZUŠ seděl i zástupce nejmladší generace, má jiný pohled na problematikua k soutěžícím má tedy nejblíž.

Celá soutěž je zmapována na webu SDOČR, očekáváme, že videamohou posloužit i jako studijní materiál a vyvrátí pochybnosti o smyslu akce.Není on ten problém s porotou trošku jinde? Možná jespíš větším problémem „kdo v porotě nebyl“ než to, „kdo tam byl“?  Někteřílidé možná těžce nesou ztrátu jakéhosi „monopolu“. Není to tak? Nebo to mámchápat tak, že soutěž neměla smysl, když konkrétní pan XY nesedělv porotě?

0 0
možnosti

Vážený pane Hamrský,

narazila jsem na Váš text a rozhodla se zareagovat na pár myšlenek:

1)      Váš rozbor stanov SDOČR a porovnání se skutečností  - zde tedy naprostý souhlas.

Stanovy pocházejí pravděpodobně z roku 1993, kdy SDOČR vzniklo, neodrážejí tedy současný stav a podmínky, ve kterých se sdružení nachází, připravuje se jejich změna.

Jsem dva roky členkou výboru a musím konstatovat, že SDOČR do této doby fungovalo z mého pohledu spíše jako polosoukromá instituce určité zájmové skupiny a skutečné zájmy a potřeby dechových orchestrů v ČR se tam dařilo prosazovat s velikými obtížemi – spíše tedy nedařilo.  Proto musely nastat změny na některých pozicích a výbor je nyní jinak personálně obsazen. Jsou za námi vidět již první výsledky práce – nahlédněte na http://www.sdocr.cz (prezentace akcí, kalendář akcí, videa ze soutěže, pro členy SDOČR „členská zóna“). Je to běh na dlouhou trať, ale musíme začít, už takhle je co dohánět ve srovnání s okolními státy. Chceme opravdu pomoci orchestrům v jejich nelehké práci a jsme otevřeni každému dobrému nápadu.

2)      Vaše hodnocení poroty v Letovicích Tady si dovolím v případě dvou jmen s Vámi nesouhlasit. Vaše hodnocení pana Petra Ciby, to je spíš k pousmání. Kdosi mu dal kdysi nálepku, kterou jste Vy shrnul do věty „člověk, který českou dechovou školu, klasiky české hudby jak symfonické tak i dechové nehraje a nikdy nehrál“ .  A tak se ptám: ·         Víte o tom, že diriguje i DO Haná Uničov? Znáte repertoár tohoto orchestru? Byl jste na nějakém jejich koncertě a viděl jeho program? ·         Viděl jste program koncertu, který připravuje pro Mid Europe Schladming s Harmonií Šternberk? Požádejte o programy pana Cibu a změníte názor, najdete tam jistě dostatek české literatury. Na druhou stranu, viděl jste programy orchestrů ze soutěže v Letovicích? Zkusil jste je porovnat s programy z roku 2010 ze stejné soutěže. Je tam zřejmý trend, kterým se repertoár orchestrů ubírá,  a to není vina ani zásluha P. Ciby. Petra Ciby si vážím

0 0
možnosti

Mám poměrně rozsáhlou sbírku nahrávek, pokud jde o Kmocha, Vačkáře, Vacka, Vejvodu, Valdaufa, Borovičku, Bláhu, Poncara, Maňase, Poupěte, Kubeše, Fuku, Votavu, ale rád bych svou sbírku rozšířil o takové řekněme folkornější písničky, jako je Co jste hasiči, Kde je sládek, Ku Praze je cesta dlouhá, Jde potok lučinou, Spadl lístek u javora apod.. Neporadil byste mi, kde by se daly sehnat?

0 0
možnosti

Já proti dechovce nic nemám, byla to první zábavní hudba mého života, Polata apod.

Myslím si ale, že v tom žánru už nelze nic prvoligového vymyslet. Pokud to není s textem jako - venku voní rezeda, z okna kouká předseda. Ale své místo má, nejen na bálech pro důchodce.

0 0
možnosti

Rozumím Vám, 

nicméně článek šel po tématice Velkých dechových orchestrů a situaci kolem nich. VDO většinou hrají poněkud jiný repertoár, i když občas se pro pěknou polku také najde místo.

0 0
možnosti

Dobrý den, pane Hamrský, potřeboval bych nějaké rady ohledně dechovky. Mohl byste se na tuto diskusi podívat ještě jednou, a sice dnes večer? Napsal bych Vám více. Nyní nemám čas, jsa v práci.

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS